R.U.S.E. - újító szellemű valósidejű stratégia


Szerző: Sectum | Dátum: 2010-10-02 21:33:35 | Rovat: Játék



R.U.S.E. - Microsoft Surface-szel lenne az igazi - teszt (HD):


A StarCraft II megjelenéséhez közel valósidejű stratégiát kiadni szinte öngyilkosság, gondolhatnánk. Ezzel szemben az Ubisoft talán pont azért tette közel a RUSE megjelenését a nagy Sci-Fi játékhoz, hogy az ott keletkezett hullámokat (és fellángoló realtime stratégia kedvet) lovagolhassa meg. Akár ezért, akár valami más okból, de a RUSE itt van, mi pedig neki is fogtunk, hogy kipróbáljuk a „minden idők leginkább újító szellemű” stratégiáját. Az újítások természetesen papíron sokkal jobban mutattak, mint azt a valóságban tapasztaltuk, de így akadt bőven látni és mesélni való. Mi is a RUSE leginkább figyelmet érdemlő, a valósidejű stratégiák állóvizét megmozgató újítása? Elsősorban a megjelenítés és az irányítás, ami egy Microsoft Surface-szel (ami mindössze 12.500 dollárba kerül) hihetetlenül élvezetes lenne, PC-n meg talán a „jópofa” kifejezés is bőven elég rá:




R.U.S.E. - gyengécske egyjátékos mód, erős multival:


Kifejezetten gyenge sigle kampány, azonban annál erősebb multi jellemzi a RUSE-t. Sajnos az elején kénytelenek vagyunk épp a kritikával kezdeni, hiszen a gamerek többsége először az egyjátékos módot fogja kipróbálni. (Többnyire) egy amerikai tábornok szerepében fogunk háborúzni, miközben a terepasztal fölé görnyedve tologatjuk csapatainkat. Ez eddig borzasztó unalmasan hangzik, még akkor is, ha valós idejű stratégiáról és a 2. világháborúról van szó. Szerencsére a látvány és az ötletes zoom (a terepasztal nézettől egészen a fűszálakig mozgathatjuk a kamerát) opció sokat javít a helyzeten, azonban a küldetések lassúak és sokszor túl könnyűek is. (Az egyjátékos móddal kapcsolatban további furcsaság, hogy kizárólag a játék végén lehet oldalt választani, holott sokan szeretnek német Feldmarschall egyenruhát ölteni..)


R.U.S.E. - újító szellemű valósidejű stratégia


Röviden ennyit az egyjátékos módról, több szót nem is igazán érdemel ez a rész. A multiplayer azonban már egészen más tészta, ugyanis itt akár gép ellen játsszuk, akár hús vér „tábornokokkal” mérjük össze tudásunkat, sokkal szórakoztatóbb élményben lesz részünk. Kedvünkre taktikázhatunk, építhetünk egységeket és bevethetjük RUSE kártyáinkat, melyek különleges képességekkel ruházzák fel használóját. Bár a multi megfelelően nagy szabadságot biztosít, mégis van néhány alapszabály, amit nem árt szem előtt tartani. Ilyen például, hogy a városokba, vagy erdőbe telepített gyalogság még a Tigris 2 tankokra is veszélyes, illetve az utánpótlás nagysága egyenlő a győzelemmel. Valamiért az Ubi nem mert változtatni azon a régi RTS dogmán, hogy a nagyobb sereg majdnem mindig nyer, pedig nem lett volna rossz ötlet.


R.U.S.E. - újító szellemű valósidejű stratégia


A hangok, a látvány (ideértve az átvezetőket és a történetet is) és a multiplayer nagyon rendben van, ráadásul aki még a Panzer General-on nevelkedett, a butácska sigle kampánnyal is rengeteg boldog órát tölthet majd el. Félreértés ne essen, izgalmi fatorban, no meg akcióban messze nem kapunk annyit, mint mondjuk a StarCraft II esetében, de a 2. VH stratégiák már csak ilyenek.



R.U.S.E. - gépigény, optimalizáltság:


Ahogyan sok más játéknál, úgy a RUSE-nál is három különböző gépen vizsgáltuk, milyen PC szükséges a legalább szaggatásmentes élményhez. Sok tíz órai háborúzás után meglehetősen vegyes kép alakult ki bennünk, hiszen mindhárom gépen volt olyan beállítás, amivel élvezhető volt a sebesség, csak ezek annyira távol voltak egymástól, mint az arnhemi híd a szövetséges csapatoknak.


Tehát a beállítások: a legerősebb géppel (Gigabyte H55M, Core i5 3,2 GHz, Gigabyte GTX 260 SOC, 4GB DDR3) nem voltak komoly gondok, még Full HD (1920x1080) felbontással és maximális részletességgel is kaptunk 20 FPS-t. High beállítással már megvolt az akár 35 képkocka is másodpercenként, ami tulajdonképpen kellemes eredmény, ha nem vesszük figyelembe a tesztgép bő 250.000 Ft-os árát.


R.U.S.E. - újító szellemű valósidejű stratégia


Az átlagosnak mondott összeállításon (Core 2 Duo E6600, GeForce GTS 250, 2GB RAM) még az 1680x1050 sem volt élvezhető, egészen addig, amíg le nem mentünk medium grafikáig. Ekkor elértük a szükséges 25-30 FPS-t, ami egy stratégiához már tulajdonképpen elég is. Tesztnotink megint sokkot kapott, valahogy a R.U.S.E. nem az Acer Aspire 8943G-re készült. Ha normális felbontást (1920x1080) szerettünk volna (márpedig szerettünk volna), akkor be kellett érni a LOW jelzésű beállítással, ami kicsit ridegebb játékterek kínált, cserébe 25 képkockával ajándékozott meg minket.


R.U.S.E. - RTS stratégiai játék - galéria:

R.U.S.E. - újító szellemű valósidejű stratégia R.U.S.E. - RTS PC játék: Core i5 + GTX260 konfigon R.U.S.E. - RTS PC játék: Core 2 Duo e6600 + GTS250 konfigon R.U.S.E. - RTS PC játék: Acer Aspire 8943G notebookon R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék R.U.S.E. - RTS PC játék



Címkék:  RUSE, PC játék, stratégia, RTS, valós idejű, teszt, HD


lap teteje

SPIDERNET ´99


© 2008-2019 - hardver-teszt.hu - Minden jog fenntartva