NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény


Szerző: Kov | Dátum: 2011-10-17 19:35:04 | Rovat: Multimédia


..az „active shutter” technológiára épülő 3D megoldások általános problémája, hogy sötétebb képet kapunk, mintha nem 3D-ben néznénk a kijelzőt. Ezt az NVIDIA is tudja, így 3D Vision rendszerüket komolyan átalakították. Az új 3D Vision 2 sokkal világosabb képet ad, ráadásul semmivel sem drágább az elődnél..



A ráncfelvarrás következtében sokkal versenyképesebb lehet:


Az NVIDIA mindig is ott ólálkodott a 3 dimenziós megjelenítés körül, komoly résztvevővé azonban csak a 3 évvel ezelőtt bejelentett 3D Vision után vált. A zöldek az „active shutter” megoldás mellett tették le a voksukat, melynek lényege, hogy a monitoron felváltva jelennek meg a jobb és bal szemnek generált képkockák, a rendszerrel összhangban lévő szemüveg pedig ennek megfelelően felváltva takargatja a szemeket. Bár idő közben valamit javítgattak a rendszeren (pl. a vezeték nélküli szemüvegek üzemidejét) és megjelent néhány olyan laptop és monitor (ViewSonic V3D245), melyek integrálva tartalmazták a 3D Vision infravörös vezetéknélküli adóját, de maga a platform változatlan maradt.


NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény

A 3D megjelenítés világa messze nem mutat egységes képet, a különböző technológiák egymással versengve próbálnak részesedést szerezni mind a házimozi, mind pedig a számítógépes játékok piacán, ezért megesik, hogy érdeklődés hiányában egy koncepció megbukik és a feledés homályába merül. Az NVIDIA a 3D Vision-höz több mint 500,000 szemüveget értékesített, ezért úgy döntöttek, hogy van benne potenciál, így született meg a frissen bejelentett finomított verzió, a 3D Vision 2.



NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény (a kép nagyítható)

Az újítás két ponton érhető tetten. Először is a 3D Vision 2 szemüvegek az elődhöz képest komoly újratervezésen estek át, a design sokkal kecsesebbnek tűnik, az anyaghasználat is javult, ráadásul a lencsék mérete is 20% nagyobb lett. A perspektíva tágítására azért is szükség volt, mert a Vision 1 indulásakor az átlagos monitorméret 22” környékén járt, manapság viszont a 27 hüvelykes, 120 Hz-es megjelenítők sem ritkák.



NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény (a kép nagyítható)

NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény (a kép nagyítható)

NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény (a kép nagyítható)

A másik fontos változást a 3D LightBoost eljárás hívatott elhozni, mely a technológia legnagyobb problémáját, a folyamatos blokkolásokból adódó gyengébb fényerőséget és láthatóságot hívatott orvosolni. Valójában minden 3D képalkotási metódus szenved ettől a problémától, a passzív, polarizációs monitorok sem kivételek ez alól, de a legjobban active shutter-t sújtja. Az NVIDIA nem kívánt túl sok részletet elárulni a 3D LightBoost-tal kapcsolatban, annyi azonban bizonyos, hogy a turpisság elsősorban nem a szemüvegben, hanem magában a monitorban lesz, ugyanis a háttérvilágítás vezérlésén van a hangsúly.



NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény (a kép nagyítható)

NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény (a kép nagyítható)

NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény (a kép nagyítható)

A 3D LightBoost képváltások között a háttérvilágítást egyszerűen lekapcsolja, majd amint az LCD kristályok felvették a másik szemhez tartozó elrendezést, 100%-os fényerővel az arcunkba tolja azt. Mivel a képváltások között eltelik némi átmeneti idő, ezért a szemüveg kénytelen egy rövid időre minkét szem előtt blokkolni a fény útját, hogy ne legyen elmosódott, szellemképes a végeredmény, és a 3D hatás se sérüljön. Ha azonban nem csak a szemüveg, de a monitor is „villog”, akkor a lencsék tovább lehetnek „nyitva”, így végül több fény juthat a szembe.



NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény (a kép nagyítható)

NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény (a kép nagyítható)

NVIDIA 3D Vision 2 - sokkal fényesebb 3D élmény (a kép nagyítható)

A 3D Vision 2 még ebben a hónapban elérhető lesz az előd modell vételárán, vagyis egy pár szemüveg 99 dollár, az IR egységgel együtt pedig 149 dollár. A 3D LightBoost persze új monitorokat is igényel, az első alkalmas eszköz a 27 hüvelykes, Full HD felbontású (1920x1080), LED háttérvilágítású, TN paneles ASUS VG278H lesz, amit a napokban megrendezésre került GeForce LAN 6 eseményen meg is lehetett csodálni működés közben. A szemtanúk arról számoltak be, hogy szemüveg nélkül sem tapasztalható a LightBoost villogtatós vezérlése, viszont tagadhatatlanul több fényt enged át az új szemüveg a monitortól és a környezetből is. Ígéretesen hangzik!



NVIDIA 3D Vision 2 Preview



A hírhez kapcsolódó termékek és azok ára:


Bluechip: Panasonic TY-EW3D10E 3D szemüveg >> 24.140 Ft

Bluechip: Samsung T27A750 3D DVB-T 27" >> 181.500 Ft

Árukereső: nVidia 3D Vision KIT >> 31.200 Ft-tól

Bluechip: Benq 3D DLP Link szemüveg >> 26.420 Ft

Bluechip: LG DM2350D 3D 23" DVB-T >> 111.400 Ft

Árukereső: Asus VG236H 23" 3D monitor >> 125.900 Ft





Címkék:  nVidia, 3D, világos, fényes, fejlesztés, három dimenzió, játék


lap teteje

SPIDERNET ´99


© 2008-2019 - hardver-teszt.hu - Minden jog fenntartva